Parkometry kojarzą się z oszpecającymi ulicę urządzeniami, które żądają od nas drobnych i psują się w najmniej oczekiwanych momentach. Postanowiła to zmienić amerykańska firma Parkeon, która tego lata uruchomiła w Las Vegas sieć parkometrów umożliwiających robienie zakupów.
Przy głównych ulicach miasta ustawiła już szesnaście interaktywnych automatów. Umożliwiają przeglądanie ofert nie tylko okolicznych sklepów, ale również promocji oferowanych przez pobliskie restauracje. Wszystko jest bardzo proste. Ekran parkometru podzielony jest na dwie części: jedna służy kupowaniu biletów parkingowych, druga zawiera ofertę lokalnych sklepów, restauracji i punktów usługowych. Cały system został nazwany City Connector. Kierowcy i piesi mogą – bez logowania i zakładania specjalnych kont – nie tylko przejrzeć oferty, ale i wydrukować kupon do interesującego ich sklepu czy knajpy.
Bertrand Barthelemy, prezes Parkeonu deklaruje, że to dopiero początek i pracuje z władzami wielu miast nad pełniejszym wykorzystaniem komercyjnego potencjału parkometrów i dodania nowych usług. Najbardziej skorzystać mogą z tego lokalni właściciele sklepów i punktów usługowych, którzy dotąd mieli coraz większy problem z konkurowanie ze sklepami internetowymi, a teraz stają się bardziej interaktywni. Wkrótce takie parkometry mają się pojawić w kolejnych miastach USA i Europy.