Skip to main content

Koniec poczty lotniczej

Oto kolejny front, z którego wypierane są samoloty: Deutsche Post zrezygnował z poczty lotniczej. Ostatni przelot odbył się 28 marca na trasie Berlin Stuttgart.

Chodzi o loty krajowe, które funkcjonowały przez 63 lata. Kiedyś ceniona usługa zaczęła tracić na popularności w sytuacji, gdy znacznie sprawniejsza stawała się logistyka kołowa. Na koniec Deutsche Post został z sześcioma samolotami latającymi na trzech trasach: Stuttgart-Berlin, Hanower-Monachium i Hanower-Stuttgart. Każdej nocy przewoził 1,5 mln przesyłek. Od kwietnia poczta na terenie Niemiec jest rozwożona ciężarówkami i pociągami (samoloty pozostaną w użyciu tylko na trasach międzynarodowych).

Dla Deutsche Post to ważny krok na drodze do zmniejszenia emisyjności usług logistycznych. Celem jest, aby ślad węglowy przesyłek zmniejszyć o 80 proc. Aby to osiągnąć, alternatywą nie mogą być jednak auta spalinowe, ale pojazdy napędzane silnikami elektrycznymi. Z kolei takie zobowiązanie, na razie na terenie samego Paryża, złożyła za to poczta francuska.

/Fot: scholty1970 via Greenpix// 

Jeszcze nie dodano komentarza!

Twój adres nie będzie widoczny publicznie.

Najpopularniejsze teksty

Miasta zielone – śródmiejskie farmy

4 firmy, które wyławiają CO2 z oceanu

Kiedy przyjdzie kolej na wodór

Energetyka wiatrowa wkracza do miast