Miejskie hotele to zjawisko, które niewiele zmienia się na przestrzeni dekad: niewielki pokój, restauracja ze śniadaniowym bufetem i lobby, gdzie można umówić się przed wyjściem. A jednak za sprawą oczekiwań młodych klientów coś się zaczyna zmieniać. Pojawiają się nowe technologie i nowe zagospodarowanie przestrzeni.
Jedną z sieci, która mocno się do tego przygotowuje jest Marriott. Magazyn Fast Company opisuje prowadzony w Charlotte hotel sieci, który ma pełnić laboratorium doświadczalnego testującego nowe rozwiązania. Automatyka pojawia się już od wejścia. Zameldować się można już bez pomocy recepcji. Cyfrowo na dotykowym panelu, tak jak kupuje się bilety do kina, czy zestawy w McDonalds.
Gruntownej zmianie uległo przede wszystkim zaplecze gastronomiczne. Nowe pokolenie nie oczekuje już wystandaryzowanego, międzynarodowego menu. Odwiedzając dane miasto nie tylko na ulicy chce poczuć jego lokalny klimat. Dlatego hotel zamierza przekonać klientów, aby nie szukali knajp na TripAdvisor, ale zaszli do jednej z działających tu restauracji: prowadzą je szefowie kuchni hołdujący miejscowym tradycjom kulinarnym.
Przestrzeń gastronomiczna hotelu ma też szerszy wymiar społeczny. Ma być miejscem spotkań i to ludzi przypadkowych: młode pokolenia mają mniej zahamowań przed nawiązywaniem kontaktu z nieznajomymi. Dlatego przestrzeń wspólna jest większa, a stoliki i fotele rozstawione tak, aby łatwiej było się socjalizować.
Innym ważnym miejscem dla rozwijania relacji interpersonalnych jest siłownia, która działa tak samo jak te wielkomiejskie. Przyjaźni trenerzy szybko zagarniają gości, ale jeśli ktoś woli, na dużym ekranie może wyświetlić sobie film, gdzie zajęcia prowadzi ulubiony trener-celebryta.
Podobnych konceptów na bieżąco wprowadza się więcej. Istotne jest także, że klienci ciągle mogą je recenzować przyznając polubienia albo zaznaczając kciuk w dół. Jeśli coś się nie spodoba, po jakimś czasie znika. Ale najlepsze rozwiązania zadomowią się w kolejnych hotelach sieci, przy ich najbliższym remoncie.
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Jeszcze nie dodano komentarza!