/For: XYZE//
O tym, że rozmiary podawane przez różnych producentów odzieży istotnie różnią się między sobą przekonał się każdy, kto kupował ubrania w internecie – np. hiszpańskie firm z reguły mają mniejsze ubrania niż te z północy Europy. Tak trywialny problem, prowadzi do ciągłych zwrotów ubrań z powodu źle dobranego rozmiaru podczas zakupów w sieci. Ani klientom, ani sprzedawcom nie jest to na rękę.
Włoski startup XYZE stworzył więc “On”, cyfrową taśmę, która ma pomóc użytkownikom w doborze odpowiedniego rozmiaru ubrania w sklepie online. Dzięki niej zakupy internetowe stają się bardziej indywidualne. To 60 gramowe urządzenie przypominające trochę miarkę budowlaną – wyciąganą taśmą sprawdza się podstawowe rozmiary z obwodem w pasie na czele. “On” łączy się z aplikacją mobilną (na razie tylko na systemy iOS) za pośrednictwem bluetootha , która tworzy profil użytkownika: “XYZE ID”. Tutaj zawarte są wszystkie wcześniej wykonane wymiary danej osoby. Podczas następnych zakupów online trzeba jedynie wprowadzić nazwę użytkownika, aby wybrać idealny rozmiar. Dzięki technologii XYZE, firmy mogą zwiększyć szybkość zakupów online, a także pozyskać więcej klientów, korzystających z e-sklepu. A przede wszystkim zmniejszyć ilość kosztownych zwrotów. “Połączyliśmy technologie i modę, więc każdy może mieć pewność co do rozmiaru, który chce zamówić”, wyjaśnia Evigo Andrea Mazzon, współzałożyciel XYZE.
W przedsprzedaży produkt będzie kosztował 30 euro (jedynie dla 100 pierwszych klientów), a cena regularna będzie wynosiła około 60 euro.