Pilnowanie i nakłanianie dzieci do mycia zębów to żadna frajda. Dlatego Procter & Gamble, właściciel Oral-B doszedł do wniosku, że zamiast tworzyć kolejną wersję szczoteczki z nowymi miejscami wygięcia i z włosiem ustawionym w całkiem innowacyjnym kierunku, trzeba zająć się czymś co rzeczywiście pomoże w utrzymaniu higieny jamy ustnej u dzieci.
Stworzył więc inteligentne lustro, przydatne dla całej rodziny.
Dla dzieci pełni funkcje monitora wyświetlającego animację, która pokazuje jak prawidłowo umyć zęby. Elektryczna szczoteczka Oral-b Pro 700, połączona z nim za pośrednictwem bluetooth, może posłużyć jako kontroler. Animacja pokazuje na ekranie potwora, kiedy zęby nie będą prawidłowo czyszczone.
Procter & Gamble pomyślał zresztą także o dorosłych. Dla nich lustro ma program z aktualną pogodą, wiadomościami oraz zegarem. Aktualizacje pochodzą ze szczoteczki do zębów, która łączy się ze smartfonem, działającym zarówno w oparciu o androida jak i iOS.
Co więcej nowe funkcje pozwalają dentystom uzyskać dostęp do danych ze szczoteczki i samego procesu szczotkowania. Zapewniają też porady i wskazówki – mogą ustalić dodatkowy czas mycia zębów pacjenta (np. zwiększyć go z 2 na 3 min.), ewentualnie pokazać obszary jamy ustnej wymagające większej uwagi. Dzieje się to, nawet bez wcześniejszej rejestracji. Nowe aktualizacje dają użytkownikom możliwość wybrania odpowiedniego programu mycia zębów, np. “bielsze zęby” lub “świeższy oddech”.
Lustro będzie dostępne latem tego roku. Cena nie jest jeszcze znana, ale koszt samej szczoteczki to około 700 zł.