Skip to main content

W maju wraca słynny tani bilet na wszystkie linie – koleje, metro, tramwaje i autobusy – w całych Niemczech. To następca bardzo udanego ubiegłorocznego projektu biletu za 9 euro. W tym roku jest drożej – 49 euro za miesiąc – ale wciąż w granicach rozsądku.

Sukces biletu za 9 euro, którego sprzedaż sięgnęła 52 milionów sztuk, był bezsprzeczny. Ponad 20 proc. puli kupiły osoby, które w normalnych warunkach nie korzystają z komunikacji miejskiej czy pociągów. Według VDV, organizacji monitorującej funkcjonowanie transportu publicznego zmniejszenie przejazdów samochodami pozwoliło zaoszczędzić około 1,8 miliona ton emisji CO2. W ubiegłym roku była to jednak tylko ściśle sezonowa, wakacyjna inicjatywa. W tym roku Niemcy postawili na jego szersze wykorzystanie.

Dlatego z tzw. Deutschlandticket w skrócie D-Ticket, startują już od 1 maja i będzie to stała oferta. To konsekwencja współpracy rządu federalnego z władzami landów w ramach tzw. trzeciego pakietu pomocowego. Podobnie jak w zeszłym roku dotyczy miejskiego i regionalnego transportu publicznego, nie obejmuje więc pociągów ekspresowych. Będzie można go kupić w serwisie Deutshe Gahn oraz aplikacji DB Navigator.

Jeszcze nie dodano komentarza!

Twój adres nie będzie widoczny publicznie.

Najpopularniejsze teksty

Elektrownia geotermalna

Spalinowa kontrofensywa

Mamy pełnowymiarowy kryzys wodny

Wolność dla drzew

Energia słoneczna wygra świat