Miejskie kanały Dublin wykorzysta jako szlaki rowerowe. Taką decyzję podjęła rada miast decydując o poprowadzeniu ich wzdłuż Royal Canal Greenway (RCGP3). Powstanie 2,1 km nowej trasy pieszo-rowerowej.
Będzie to nowa przestrzeń publiczna w północnej części miasta. Wytyczenie nowych szlaków to także nowe place zabaw i miejsca spotkań, nowe nasadzenia drzew oraz wprowadzenie miejskiej architektury. Ułatwiona zostanie też komunikacja pomiędzy obiema stronami kanału, gdzie pojawi się więcej mostków.
Projekt zapewni jednak przede wszystkim trasy dla pieszych i ścieżki rowerowe wzdłuż brzegów Kanału Królewskiego, rozciągającego się od Newcomen Bridge w North Strand do Cross Guns Bridge w Phibsborough. Będzie to więc dopełnienie odcinka, który już istniej od tego miejsca do samej Liffey, rzeki przecinającej centrum miasta. Po ukończeniu powstanie ciągła trasa rowerowa i piesza o długości 3,2 km – rodzaj obwodnicy obejmującą północno-wschodnią ćwiartkę miasta.
„Ludzie często myślą o Greenways przede wszystkim jako o udogodnieniach dla turystów lub odwiedzających, ale nie jest to ich głównym celem. Zielone szlaki są dla mieszkańców, aby zapewnić, że ludzie z danego obszaru – w tym przypadku z historycznej i stosunkowo gęsto zaludnionej części miasta – dostaną się tam, gdzie chcą lub po prostu będą mogli cieszyć się trasą bez konieczności pokonywania zatkanej ruchem drogi”, mówi minister transportu Eamon Ryan.
Przebudowa ma zakończyć się w 2025 roku i będzie kosztować nieco ponad 30 mln euro. Projekt RCGP3 jest jedną z kilku inicjatyw realizowanych w ramach Active Travel Network Rady Miasta Dublina. W ciągu najbliższych 8 lat sieć Active Travel wzrośnie z obecnych 10 km do połączonej sieci o długości 310 km (w tym CycleConnects i BusConnects) w całym mieście.
Jeszcze nie dodano komentarza!