Skip to main content

Rowerowe dostawy w centrum miasta

Nie zakazami, ale zachętami Gandawa chce przekonać przedsiębiorców działających w śródmieściu, aby dostawy towarów organizowali przy użyciu rowerów. Opcje są dwie. Jedna to darmowy rower elektryczny, a druga dofinansowanie do bezemisyjnych dostaw ostatniej mili.

Ambitnym celem miasta jest to, aby do 2030 roku centrum miasta było strefą całkowicie bezemisyjną. „Chcemy czystej logistyki miejskej, ale przedsiębiorcy nie są z tym pozostawieni sami. Dajemy im czas na przygotowanie i oferujemy wsparcie. W ten sposób chcemy zmotywować ich do zrobienia kroku w kierunku zrównoważonej logistyki” – wyjaśnia Sofie Bracke, radna miasta zajmująca się sprawami ekonomicznymi. Mowa o dość dużym obszarze miasta ograniczonego wewnętrzną obwodnicą R40 – to owal o średnicach około 4 km i 3 km. Co tydzień odnotowuje się tu 40 tys. przejazdów furgonetkami i ciężarówkami przewożących 7 tys. towarów (nie licząc logistyki budowlanej). Co więcej codziennie kurierzy dostarczają tu 10 do 20 tys. przesyłek.

Program ruszy pod koniec września – w ramach pilotażu małe firmy na tygodniowy test otrzymać mogą nie tylko elektryczny rower cargo, ale także furgonetkę. Jeśli z kolei ktoś zdecyduje się na współpracę z firmą logistyczną realizującą bezemisyjne dostawy ostatniej mili może liczyć na 6 tys. euro dofinansowania z ratusza. 

/Fot: Miasto Gadawa//

Jeszcze nie dodano komentarza!

Twój adres nie będzie widoczny publicznie.

Najpopularniejsze teksty

Miasta zielone – śródmiejskie farmy

4 firmy, które wyławiają CO2 z oceanu

Kiedy przyjdzie kolej na wodór

Energetyka wiatrowa wkracza do miast