/Fot: jarmoluk//
Problem ze znalezieniem miejsce parkingowych jest masowy. I właśnie w tej dziedzinie ludzie ze słynnego akceleratora Y-combinator znaleźli lukę technologiczną. Postanowili ją wypełnić inteligentnym system parkingowym: Smarking. Dokonując analizy danych zbieranych przez lata umożliwia przewidzieć jaki będzie popyt na miejsca parkingowe w danej godzinie, dniu, a także dłuższym okresie. W ten sposób klienci będą mogli częściej znaleźć wolne miejsce parkingowe, a nawet w odpowiednich godzinach skorzystać z promocji.
Wszytko dzieje z wykorzystaniem narządzi Big Data, służących do efektywnej analizy dużych ilości informacji. Wykorzystując dane parkingowe sprzed kilku lat, Smarking opracowuje schematy zachowań na podstawie których zarządcy parkingów mogą obniżyć ceny, gdy popyt jest niższy lub je zwiększyć, kiedy jest najwyższy, np. podczas imprezy w mieście. Garaże, korzystając z tych informacji mogą również określić zapotrzebowanie na personel. W okresie mniejszych przychodów menadżerowie są w stanie zmniejszyć ilość zatrudnionych. Klienci mogą sprawdzić na stronie internetowej dostępność miejsc parkingowych w danym miejscu w mieście i obowiązujące na nich promocje. W ten sposób konsumenci, nie będą mieli problemu z zaparkowaniem samochodu, nawet w godzinach szczytu. Są też informowani jak na możliwość zaparkowania wpływa sezon wakacyjny – np. czy znajdą wówczas miejsce na parkingu przy lotnisku i jak wygląda to przy głównych atrakcjach turystycznych.
Pierwsze biura Smarking zostały otwarte w Bostonie i San Francisco, jednak założyciele zauważając skalę problemu z dostępnością parkingów, zaczęli myśleć nad innymi miastami. Współzałożyciel i dyrektor generalny Wen Sang powiedział, że cała idea zrodziła się kiedy mieszkając w Chinach kupił swój pierwszy samochodów i nie mógł znaleźć miejsca żeby nim zaparkować .