Na ulice Mennheim wyruszył tramwaj o modułowej konstrukcji, który można skracać i wydłużać jak pociąg. I od razu pobił rekord długości – ma 58,6 metrów. Dla porównania Swing produkowany przez Pesę sięga 31,8 metra.
Skład będzie właściwie jeździł po trzech miastach regionu Ren-Neckar, który obejmuje także Ludwigshafen i Heidelberg. Tutejszemu operatorowi transportu publicznego RNV dostarczyła go Skoda w ramach dużego kontraktu na dostawę 114 pojazdów. Dzięki niezwykłym rozmiarom model ForCity Smart 38T może przewieźć 368 osób i został zaprojektowany tak, aby do pewnego stopnia pełnił rolę lekkiej kolei metropolitalnej – z Ludwigshafen do Heidelberg jest 25 km i dziś trasę tę obsługuje S-Bahn, co zajmuje mu około pół godziny. Aby spełnić normy bezpieczeństwa, pojazdy wymagają częściowej homologacji pociągu.
ForCity Smart jest pojazdem niskopodłogowym i dostęp do niego jest znacznie łatwiejszy niż do pociągu. Dodatkową zaletą tramwaju jest jednak elastyczność i fakt, że da się go skrócić o połowę. Podobnie jak krótszy 40-metrowy skład, który Skoda również dostarczy niemieckim miastom. Oba modele można ze sobą zestawiać – połówka dłuższego i krótszego łącznie ma 50 metrów. Konfiguracja jest więc iście modułowa – jej rozpiętość sięga od 20 do prawie 60 metrów – a w krótszych wersja będzie jeździć na lokalnych trasach.
/Fot: RNV//
Jeszcze nie dodano komentarza!